Informujemy, że ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. x
sendFAST.pl
     

FAQ - najczęściej zadawane pytania

 

Dokładając starań, aby na każdym etapie przewozu Twoje paczki były traktowane z największą dbałością, przygotowaliśmy katalog najczęściej zadawanych pytań. Dzięki zastosowaniu się do zawartych w tutaj informacji możesz mieć pewność, że wysłana przez Ciebie paczka dotrze sprawnie i w nienaruszonym stanie do miejsca przeznaczenia. Będziesz miał pewność, że wybierzesz usługę w atrakcyjnej cenie oraz dopasowaną do Twoich potrzeb.
Zapraszamy do lektury!

 

1. Jak się z nami skontaktować?

Możesz wysłać do nas e-mail na adres: biznes@sendFAST.pl, skorzystać z formularza kontaktowego na stronie KONTAKT lub zadzwonić na naszą infolinię: 12-397-49-30 (czynne od poniedziałku do piatku w godz. 8-16). Pamiętaj aby zawsze podać numer ID zlecenia!

2. ID zlecenia

ID zlecenia to sześciocyfrowy numer nadawany Twojemu zamówieniu przez nasz system. Znajdziesz go w zakładce "Zamówienia" na swoim koncie. Jest również przesyłany w e-mailu informującym o złożeniu zamówienia. ID zlecenia jest niezbędnę przy kontakcie z naszym Biurem Obsługi Klienta. Przed kontaktem przygotuj numer zlecenia, abyśmy mogli w szybki sposób odpowiedzieć na Twoje pytania.

3. Nasze usługi.

Serwis SendFAST.pl świadczy usługi kurierskie na terenie Polski oraz w wybranych krajach europejskich (usługa door to door). Za naszym pośrednictwem można wysłać paczkę zagranicę, jednak nie oferujemy usługi odbioru paczki zagranicą i doręczenia w Polsce.

4. Rachunki, płatności, faktury.

Korzystając z usług naszego serwisu mogą Państwo dokonywać płatności za zamówienia na trzy sposoby:

1. wykonując przelew po złożeniu zamówienia (użytkownik otrzymuje na maila fakturę z potwierdzeniem płatności za dane zamówienie),

2. opłacając zamówienie z środków z salda (użytkownik doładowuje saldo wysyłkowe w serwisie do którego otrzymuje na maila fakturę z potwierdzeniem płatności za doładowanie salda),

3. uruchamiając abonament dla firm (użytkownik otrzymuje faktury zbiorcze wystawiane 2 razy w miesiącu).

W przypadku, gdy płatność nie została zaksięgowana, a Twoje zamówienie ma status „oczekuje na płatność” należy wygenerować potwierdzenie z banku i przesłać na maila biznes@sendFAST.pl, wówczas potwierdzimy Twoją płatność i otrzymasz etykiety do wydruku. Gdy w systemie szybkich płatności nie ma Twojego banku lub system nie przekierował Cie na stronę banku wpłać pieniądze na konto:

71 1050 1445 1000 0090 3029 7478 (ING)
SENDFAST Spółka z o.o. Spółka komandytowa
Kokotów 703
32-020 Wieliczka

W tytule należy podać numer transakcji lub doładowanie salda. Po dokonaniu płatności należy przesłać potwierdzenie na adres biznes@sendFAST.pl w celu potwierdzenie transakcji i szybkiego wygenerowania etykiety.

Po potwierdzeniu płatności jest generowana etykieta i wysyłane do przewoźnika zlecenie odbioru paczki!

O płatnościach przeczytasz również w naszym poradniku: Jak opłacić przesyłkę?

5. Oferta dla firm.

Wysyłasz większą ilość paczek? Chcesz ograniczyć koszty wysyłki? Napisz do nas na adres: biznes@sendFAST.pl. W wiadomości wpisz: przewidywaną miesięczną ilość paczek oraz o jakich gabarytach i wadze wysyłasz paczki. Przedstawimy Ci ofertę z atrakcyjnymi cenami na wysyłkę paczek.

6. Jak zapakować przesyłkę?

Za odpowiednie zapakowanie przesyłki zawsze odpowiedzialny jest nadawca. Właściwe zabezpieczenie przedmiotu jest istotnym elementem nadania i od niego zależy, w jakim stanie paczka dojdzie do adresata.
O czym należy pamiętać?
W przypadku towarów szklanych - warto stosować naklejkę z ostrzeżeniem "Uwaga szkło".
W przypadku towarów, których nie można odwracać - warto stosować naklejkę z ostrzeżeniem "góra/dół".
Towar nie może wystawać za paletę.
Należy wyeliminować pustą przestrzeń pozostającą po opakowaniu towaru (najlepiej materiałem wypełniającym).
Niektóre firmy kurierskie określają szczegółowo warunki pakowania przesyłek. Znajdziesz je w poniższych poradnikach:

GLS
Poradnik pakowania GLS

POCZTEX
Poradnik pakowania Pocztex

DPD
DPD Zasady przyjmowania towarów do transportu

InPost
Poradnik pakowania paczek InPost

O pakowaniu przesyłek przeczytasz również w naszym poradniku: Jak zapakować paczkę dla kuriera?

7. Śledzenie przesyłki.

Przesyłkę możesz śledzić korzystając z opcji "Monitoruj przesyłkę" znajdującej się na stronie głównej - należy podać numer przesyłki. Nie posiadasz numeru przesyłki? Napisz do nas maila na biznes@sendFAST.pl podając numer zamówienia.

8. Kurier nie odebrał lub spóźnia się po odbiór przesyłki.

Zadzwoń lub napisz do nas e-maila z informacją, korzystając z formularza kontaktu, znajdującego się na stronie. Skontaktujemy się z firmą kurierską i wyjaśnimy zaistniałą sytuację ponawiając przyjazd kuriera. Interweniować możemy:

  • InPost - kolejnego dnia po terminie wskazanym w zamówieniu,
  • Pocztex - 15 minut po upływie przedziału godzinowego podanego w zamówieniu,
  • DHL - 15 minut po upływie przedziału godzinowego podanego w zamówieniu,
  • paczki zagraniczne - kolejnego dnia po terminie wskazanym w zamówieniu.

Pamiętaj, że termin odbioru podany w zamówieniu nie jest gwarantowany. Jest to sugerowana data, w której powinien pojawić się kurier.

9. Co zrobić gdy się pomylimy w zamówieniu, które zostało złożone i opłacone?

W tym przypadku należy anulować dotychczasowe zlecenie, a na poprawne dane założyć nowe zlecenie.
W przypadku, gdy użytkownik pomyli się w danych wpisywanych do zamówienia i zatwierdzi zamówienie lub zapomni wybrać dodatkową opcję, należy skontaktować się z telefonicznie lub mailowo, podając ID zamówienia, wówczas konsultant anuluje błędne zamówienie a na saldo wysyłkowe użytkownika zostaną zwrócone środki do wykorzystania na nowe zlecenie.

10. Dlaczego na liście przewozowym nie widnieje nr rachunku do zwrotu pobrania klienta?

Według umów, które podpisaliśmy z przewoźnikami, zwroty pobrań są przelewane na konto Sendfast.pl Zwrot pobrania następuje w zależności od wybranej opcji, począwszy od następnego dnia po doręczeniu przesyłki, na rachunek podany w momencie składania zlecenia. Zwracamy uwagę, że pobranie przelewamy zawsze na rachunek klienta składającego zlecenie w naszym serwisie.

W przypadku pobrania zwracanego na następny dzień po doręczeniu w tytule płatności jest numer listu przewozowego. W przypadku pozostałych opcji pobrania w tytule przelewu jest numer ID zlecenia.

11. Co z zamówieniami które nie zostały zrealizowane?

Zamówienia, które nie zostały zrealizowane można anulować lub ponowić kontaktując się telefonicznie lub mailowo z obsługą klienta podając ID zamówienia. Środki za anulowane zamówienie automatycznie są zwracane na saldo użytkownika z możliwością do ponownego wykorzystania lub w przypadku klientów abonamentowych, anulowane zamówienia nie są uwzględniane w rozliczeniu. W przypadku, gdy kurier zjawi się po paczkę, a nie będzie ona przygotowana zlecenie zostanie anulowane i trzeba je będzie złożyć ponownie.

12. Co zrobić, gdy nie otrzymaliśmy etykiety do złożonego zamówienia?

W przypadku gdy po złożeniu zamówienia nie dostaniesz listu przewozowego należy zgłosić problem telefonicznie lub mailowo do naszych konsultantów. Gdy etykieta nie zostanie wysłana, a zlecenie zostało już opłacone oznacza to, że kurier nie został zamówiony i nie zjawi się po odbiór przesyłki.

13. Terminy odbiorów i doręczeń.

POCZTEX
Aby kurier odebrał przesyłkę bieżącego dnia należy złożyć zamówienie na stronie www.sendFAST.pl do godziny 14.00. Zamówienia złożone po godzinie 14.00 będą realizowane kolejnego dnia roboczego.
Przesyłki nadane przed godziną graniczną 15.00, dla miast wojewódzkich 17.00 mają gwarancję doręczenia kolejnego dnia roboczego. Nadanie paczek po godzinie granicznej nie gwarantuje doręczenia kolejnego dnia roboczego, termin wydłuża się o kolejny dzień roboczy.

InPost
Odbiór przesyłek następuje w ciągu 48h od złożenia zlecenia.
Przesyłki odbierane są w godzinach między 10 – 17, kurierzy mają w zwyczaju kontaktować się z nadawcą w celu ustalenia terminu podjazdu po przesyłkę. Przewoźnik gwarantuje doręczenie do 3 dni roboczych jednak zazwyczaj przesyłka doręczona jest na następny dzień po nadaniu. Dla nadawców wysyłających większą ilość przesyłek jest możliwe ustalenie stałych odbiorów (patrz punkt 13).

DHL
Odbiór zamówień paletowych jest uzależniony od możliwości logistycznych firmy DHL i jest realizowany w dni robocze. Doręczenie odbywa się w ciągu 2 dni roboczych  - zazwyczaj następuje w kolejnym dniu po nadaniu.

Przesyłki zagraniczne
Odbiory realizuje firma InPost (termniy odbioru patrz wyżej).
Termin doręczeń przesyłek jest uzależniony od kraju do którego paczka ma być doręczona. Termin doręczenia znajdziesz w zakładce "Cennik".

14. Czy możliwe jest ustalenie stałych odbiorów?

Tak. Taką możliwość daje firma InPost.

Dla firm wysyłających paczki za pośrednictwem firmy InPost istnieje możliwość ustalenia stałych odbiorów (codziennie lub w wybrane dni tygodnia).

Zainteresowani proszeni są o kontakt poprzez e-mail: biznes@sendFAST.pl podając:

1. dokładny adres odbioru,

2. cykliczność odbiorów (codziennie lub wybrane dni tygodnia),

3. sugerowane godziny odbioru,

4. godziny otwarcia firmy,

5. przewidywany tygodniowy wolumen paczek.

15. Materiały eksploatacyjne.

Pocztex

Materiały eksploatacyjne otrzymasz od kuriera. Podczas przekazywanie przesyłki kurierowi zadaj pytanie o materiały, jeżeli nie będzie miał przy sobie przywiezie Ci przy następnym nadaniu.

InPost

Firmy zainteresowane otrzymaniem materiałów eksploatacyjnych proszone są o kontakt poprzez e-mail: biznes@sendFAST.pl.

W treści maila proszę o podanie szczegółów dotyczących zamówienia (zamawiane materiały oraz adres dostawy).

Dostępne materiały:

- koperta samoprzylepna na list przewozowy,

- foliopaki,

16. Czy nadając przesyłkę konieczne jest wydrukowanie listu przewozowego?

Tak, jest to konieczne. List przewozowy jest generowany automatycznie na adres mailowy nadawcy, lub można go pobrać z zakładki "Zamówienia". Serwis Sendfast nie ponosi odpowiedzialności za przesyłki nadane na liście przewozowym wypisanym przez kuriera, dodatkowo informujemy, że paczki nadane na liście przewoźnika rozliczane są na podstawie jego cennika. W przypadku paczek pobraniowych nadanych na wypisanej przez kuriera etykiecie serwis nie ponosi odpowiedzialność za zwrot kwoty pobrania do nadawcy.

17. Potwierdzenie nadania.

Wraz z etykietą przesyłane jest potwierdzenie nadania, które kurier w momencie odbioru paczki musi pokwitować. W przypadku gdy potwierdzenie nie zostało wygenerowane przez nasz system należy sporządzić je samodzielnie - należy zawrzeć następujace informacje: data i godzina nadania, numer przesyłki, oznaczenie nadawcy i odbiorcy oraz podpisy nadawcy i kuriera. Gdy paczka zaginie, a nadawca nie posiada potwierdzenia nadania przewoźnik uzna reklamację za niezasadną. Serwis nie ponosi odpowiedzialności za przesyłki przekazane przewoźnikowi bez potwierdzenia nadania.

18. Czy jest możliwe nadanie paczki której będę odbiorcą?

Oczywiście tak, należy podać dane przesyłki wagę oraz gabaryt oczywiście konsultując je z nadawcą aby podane wartości były rzeczywistymi. Dostosować dogodny termin odebrania przesyłki oraz złożyć zamówienia gdzie będą Państwo odbiorcą paczki. Proszę pamiętać o przekazaniu listu przewozowego do nadawcy.

19. Czy można zamówić kuriera telefonicznie?

Niestety, nie ma takiej możliwości. Wszystkie zamówienia należy składać za pośrednictwem formularza nadania przesyłki na naszej stronie. Jest to bardzo proste, wygodne i zajmie Ci dosłownie chwilę. Masz problem z obsługą serwisu - skontaktuj się z nami. Nasi konsultanci pomogą rozwiązać Twój problem.

20. Czy muszę podpisywać umowę?

Aby skorzystać z oferty SendFAST.pl nie ma potrzeby podpisywania umowy. Wystarczy się zarejestrować na stronie www.sendFAST.pl oraz zaakceptować regulamin serwisu, aby móc korzystać z naszych usług.

21. Została mi naliczona dopłata do paczki, dlaczego?

Zlecając przesyłkę została przez Państwa podana waga i wymiary przesyłki. Jeśli któreś z parametrów zostały zaniżone lub zabrakło informacji o nieregularnych kształtach lub zawartości przesyłki firma kurierska ma prawo wycenić ponownie przesyłkę zgodnie z rzeczywistymi parametrami i doliczyć różnicę, którą będzie zobligowany pokryć płatnik przesyłki.

22. Dlaczego nie mogę wypełnić formularza zgłoszeniowego? Wciąż wyskakuje mi jakiś błąd.

Prosimy o uważne czytanie pojawiających się komunikatów. Najczęstsze błędy przy wypełnianiu formularza to: nie uzupełnienie wszystkich wymaganych pól formularza, brak wpisania zawartości przesyłki, wpisywanie nieaktualnej daty, błędy adresowe lub ukryta dodatkowa spacja.

23. Przesyłki zagraniczne.

Doręczenie przesyłek zagranicznych odbywa się dwutorowo.

Po złożeniu zamówienia otrzymujecie Państwo etykietę, która jest zaadresowana na naszą firmę. Przewoźnik InPost dostarcza przesyłkę do naszego magazynu. Po dotarciu do nas przesyłka otrzymuje nową etykietę zagranicznego przewoźnika i jest przez nas wysyłana do kraju docelowego.

Przesyłki zagraniczne doręczane są terenie kraju docelowego przez:

- Niemcy - DPD,

- Wielka Brytania - GLS,

- Czechy - Geis,

- Słowacja - Geis.

Przesyłki zagraniczne podlegają ścisłym rygorom pakowania, wagi oraz wymiarów.

1. Wymiary - najdłuższy bok paczki nie może przekroczyć 140 cm, oraz (długość x szerokość x wysokość) : 6000 =<30,

2. Waga paczki nie może przekroczyć 30 kg,

3. Pakowanie - zawartość paczki musi zostać zapakowana w karton o regularnych kształtach.

Nie spełnienie któregoś z powyższych warunków będzie skutkowało odesłaniem paczki na koszt nadawcy (według obowiązującego cennika).

Przewoźnik nie przyjmuje do przemieszczania i doręczenia przesyłek zawierających: towary wymagające zachowania szczególnych warunków przy ich przemieszczaniu lub składowaniu (np. przewożenia w określonej pozycji np. poziomo, szkło, ceramika, telewizory, części nadwozia samochodowego, inne towary delikatne).

W przypadku, gdy towar zostanie uszkodzony serwis SendFAST nie ponosi odpowiedzialości za uszkodzenia przesyłek, które zawierały towar niedobuszczany do wysyłki.

24. Zwroty przesyłek.

W przypadku, gdy paczka nie zostanie dostarczona do adresata (nie zastano adresata, błędne dane adresowe, brak opłacenia kwoty pobrania itp.) przesyłka jest zwracana do nadawcy. Koszt zwrotu to 100% opłaty za zleconą w Zamówieniu Usługę. Proces zwrotu jest identyczny jak proces nadania i wymaga poniesienia takich samych kosztów, których nie można wliczyć w momencie składania zamówienia ze względu na to, że nie można przewidzieć czy przesyłka zostanie doręczona, czy nie.

25. Kiedy kurier może odmówić odebrania przesyłki?

1. W przypadku gdy przesyłka nie jest należycie zapakowana (patrz punkt 5), w szczególności gdy przesyłka mogłaby się uszkodzić w transporcie lub uszkodzić inne paczki.

2. Kurier może zażądać otwarcia przesyłki w przypadku gdy nabierze podejrzeń, że zawartość stanowią rzeczy wyłączone z obsługi przez regulamin przewoźnika lub ogólnie obowiązujące przepisy prawa (np.: alkohol, papierosy itp.). Nie odbierze paczki gdy podejrzenia okażą się słuszne.

3. W przypadku gdy nadawca nie posiada wymaganych do załadunku specjalistycznych urządzeń (np.: wózek paletowy, wózek widłowy, podnośnik hudrauliczny).

26. Reklamacje.

Na nienależycie wykonaną lub nie wykonaną usługę przysługuje prawo złożenia reklamacji.

Do złożenia reklamacji niezbędne jest przesłanie na adres: biznes@sendFAST.pl zgłoszenia reklamacyjnego, które musi zawierać:

- numer ID zlecenia,

- numer listu przewozowego,

- potwierdzenie nadania przesyłki.

W przypadku gdy do rozpatrzenia reklamacji potrzebnę będą dodatkowe dokumenty lub informacje zostanie przesłana prośba o uzupełnienie braków.

W przypadku gdy przesyłka nie została doręczona w terminie, została uszkodzona, zaginęła lub nie została przekazana kwota pobrania reklamacja jest składana u przewoźnika realizującego zlecenie. O złożeniu reklamacji u przewoźnika informujemy wysyłając wiadomość e-mail na adres, z którego zostało przesłane zgłoszenie reklamacyjne. Od tego momentu liczy się termin rozpatrzenia reklamacji. Serwis nie ma wpływu na terminowe rozpatrzenie reklamacji.

Aby zwiększyć szansę na pozytywne rozpatrzenie reklamacji przez przewoźnika w zleceniu należy zawsze podać wartość paczki oraz dokładną jej zawartość uwzględniającą nazwę przedmiotu, dokładny model przedmiotu, aukcje Allegro itp (gdy wysyłasz np. telefon - wpisz telefon podając markę i model, a nie sprzęt elektroniczny itp.).

Przewoźnik nie odpowiada za nieodebranie przesyłki w podanym przez nadawcę terminie. Podana w zleceniu data i/lub zakres godzinowy to tylko i wyłącznie przewidywany termin realizacji zlecenia a nie gwarantowany. Mając na uwadze powyższą informację reklamacja z tego tytułu zostanie uznana przez przewoźnika za niezasadną.

27. Przesyłka dotarła do adresata uszkodzona. Co zrobić?

W przypadku gdy do adresata dotrze uszkodzona przesyłka przysługuje prawo do złożenia reklamacji. W takiej sytuacji należy sporządzić protokół szkody. Można to zrobić w momencie odbierania przesyłki lub w terminie 7 dni od jej odebrania w POK przewoźnika. Po sporządzeniu protokołu można składać reklamację (patrz punkt 26).

28. Integracja Allegro

Za pomocą serwisu sendFAST.pl w łatwy i szybki sposób wyślesz swoje przedmioty sprzedane na portalu Allegro.pl. Nasz system automatycznie pobierze z Twojego konta Allegro niezbędne dane teleadresowe Kontrahenta i automatycznie wygeneruje listy przewozowe. W zakładce "Allegro" w swoim koncie należy podać dane do logowanie w serwisie www.Allegro.pl.

29. Jak poprawnie wpisywać kod pocztowy w zamówieniu?

POLSKA np. 32-020 ( wpisujemy z myślnikiem)
ANGLIA np. CM23 3QZ ( możemy wpisać ze spacją bądź bez)
NIEMCY np. 37639 ( wpisujemy bez myślnika)
CZECHY np. 697 01 ( możemy wpisać ze spacją bądź bez)
SŁOWACJA np. 811 06 ( możemy wpisać ze spacją bądź bez)
WĘGRY np. 8127 (wpisujemy bez spacji i bez myślnika)
SZWECJA np. 27404 (wpisujemy bez spacji i bez myślnika)

30. Rzeczy wyłączone z przewozu

Poniżej przykładowa lista rzeczy wyłączonych z przewozu:

- gotówka, papiery wartościowe, inne dokumenty o charakterze płatniczym,
- przedmioty wartościowe / wyroby jubilerskie, dzieła sztuki, antyki, numizmatyki, itp.
- broń i amunicja,
- żywność łatwo psującą się, wymagającą specjalnych warunków przewozu,
- towary chemiczne i biologicznie aktywne,
- szczątki ludzkie i zwierzęce,
- narkotyki i substancje psychotropowe,
- leki wymagające specjalnych warunków przewozu,
- inne towary, które swoimi właściwościami mogą stanowić zagrożenie dla osób mających z nimi styczność lub mogące uszkodzić i zniszczyć inne przesyłki,
- inne towary, których przewóz jest zabroniony na podstawie obowiązujących przepisów prawnych.

Wysłanie przedmiotu wyłączonego z przewozu skutkuje automatyczną odmową wypłaty odszkodowania w przypadku jego zniszczenia lub zaginięcia. W przypadku wystąpienie szkód w innych przesyłkach, firma kurierska może skierować roszczenie finansowe wobec nadawcy przesyłki. Jeżeli kurier będzi miał podejrzenia odnośnie niezgodności zawartości deklarowanej z rzeczywistą, ma prawo dokonać jej sprawdzenia na każdym etapie przewozu.

31. Pobrania zagraniczne

Pobrania rozliczane są w ciągu 14 dni roboczych od daty doręczenia przesyłki do odbiorcy. Kwota zwrotu pobrania przeliczana jest z waluty obcej na PLN po kursie NBP kupna dwa dni przed planowaną datą zwrotu.

32. Wypłata środków z salda

Środki zgromadzone na saldzie wysyłkowym możesz w każdej chwili wypłacić. Należy do nas wysłać na adres e-mail: biznes@sendfast.pl dyspozycję wypłaty środków z salda. Dyspozycja musi zawierać:

  • numer rachunku bankowego, na który ma zostać dokonany zwrot,
  • adres e-mail użytkownika, z którego salda ma zostać dokonana wypłata,
  • kwotę, którą chcesz wypłacić.

Zwrot dokonywany jest w ciągu 14 dni roboczych od momenty wydania stosownej dyspozycji.

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania?
Zapoznaj się z poradnikami lub skontaktuj z nami: biznes@SensFAST.pl lub 12 397 49 30.

8


realizacja: kokoma.pl - serwisy kurierskie